sobota 11. apríla 2020

1-1. Krátky úvod k porozumeniu hlbokého zmyslu duchaplných slov evanjelia Jána, miláčika nášho Pána a Spasiteľa Ježiša.

Ján kapitola 1, verše 1-5.
PÔVODNÝ TEXT:
1. Na počiatku bolo Slovo a Slovo bolo u Boha a to Slovo bol Boh.
VYSVETLENIE:
1) Tento verš bol príčinou množstva všelijakých mylných výkladov; ba dokonca úplní neznajbohovia používali tento text práve k tomu, aby ním tým istejšie popierali Moje Božstvo, pretože Božstvo vo všeobecnosti zavrhovali. Nebudeme však teraz znova uvádzať také finty, čím by sa zmätok ešte zväčšil, namiesto aby sa zmenšil, ale prídeme pokiaľ možno ihneď s najkratším vysvetlením; toto vysvetlenie samo ako Svetlo vo Svetle Svetla bude samo sebou vyvracať a prekonávať omyly.
2) Jeden hlavný dôvod neporozumenia takých textov spočíva však zaiste žiaľ vo veľmi nedokonalom a nesprávnom preklade Písma z pôvodného jazyka do jazykov prítomnej doby. Ale tak je to dobre, pretože keby nebol duch takýchto textov tak dobre ukrytý ako je, dávno by už bolo to najsvätejšie v nich najhlbšie znesvätené, čo by bolo najväčším zlom pre celú Zem; takto sa však hlodalo len na kôre a nemohlo sa dospieť k živej svätej veci.
3) Teraz je však na čase ukázať pravý vnútorný zmysel takýchto textov všetkým, ktorí sú toho hodní; nehodnému to však príde draho, lebo pri takej príležitosti nedám so Sebou žartovať a dohadovanie sa nikdy neprijmem.
4) Po tejto nutnej pripomienke nasleduje teraz vysvetlenie; len k tomu ešte poznamenávam a hovorím, že tu pôjde len o vnútorný duševne-duchovný zmysel, nikdy však tiež o najvnútornejší najčistejší zmysel nebeský. Ten je príliš svätý a môže byť daný neškodne pre svet len tým, ktorí ho hľadajú životom podľa slov evanjelia. Len vnútorný duševne-duchovný zmysel možno však ľahko nájsť hocikedy už správnym prekladom primeraným dobe, čo sa teraz ihneď ukáže pri vysvetľovaní prvého verša.
5) Veľmi nesprávny a vnútorný zmysel veľmi zastierajúci je výraz „na počiatku“, lebo tým by sa mohla popierať a do pochybnosti uvádzať dokonca aj večná súcnosť Božstva, čo urobili aj niektorí starší svetskí mudrci, z ktorých školy vyšli vlastne aj terajší neznajbohovia. Ak však podáme tento text správne, objaví sa tu len veľmi tenký obal a nebude ťažké celkom dobre a mnohokrát veľmi presne postrehnúť vnútorný zmysel cez taký ľahký obal.
6) Takto však nech znie správny preklad: V Prazáklade alebo aj v Prapríčine (všetkého Bytia) bolo Svetlo (veľká svätá tvoriaca Myšlienka, podstatná Idea). Toto Svetlo nebolo len v Bohu, ale aj u Boha, tj. Svetlo vystúpilo ako bytostne viditeľné z Boha a bolo teda nielen v Bohu, ale aj u Boha a oblievalo istým spôsobom to prabožské Bytie, čím sa už javí byť položený základ k budúcemu vtelenia Boha, čo sa stane už aj samo sebou celkom jasne zrejmé z ďalšieho textu.
7) Kto alebo čo teda vlastne bolo toto Svetlo, táto veľká Myšlienka, táto najsvätejšia základná Idea všetkého budúceho, bytostného, najslobodnejšieho Bytia? – Nemohlo to byť nič iné, ako práve Boh Sám, pretože v Bohu, cez Boha a z Boha nemohlo sa objaviť nič iné ako len Boh Sám vo Svojom večne najdokonalejšom Bytí; a tak môže tento text znieť aj takto:
8) V Bohu bolo Svetlo, to Svetlo prelievalo a oblievalo Boha a Boh Sám bol tým Svetlom.
2. To bolo na počiatku u Boha.
9) Ak je teraz prvý dostatočne objasnený verš ľahko pochopený každým, kto má len trochu svetla, vysvetľuje sa druhý verš sám sebou a dosvedčuje len, že ono vyššie popísané Slovo alebo Svetlo alebo veľká Tvorivá Myšlienka nevznikla ako následok Božieho Prabytia, ale je rovnako večná s Bohom ako Boh Sám a neskrýva v Sebe teda nikdy nejaký proces niekdajšieho vznikania, preto sa teda určitým spôsobom, na dosvedčenie vysvetľuje: To bolo na počiatku alebo v Prazáklade všetkého Bytia a všetkého neskoršieho vznikania ako Prazáklad Samotný u Boha, v Bohu a z Boha, teda Samé skrz naskrz Boh.
3. Všetky veci sú učinené cez Neho a bez Neho nie je učinené nič, čo učinené je.
10) V tomto verši sa dosvedčuje len istým spôsobom uskutočnené a rukolapné to, čo sa tu už v prvom verši jasne predstavilo ako Slovo alebo Svetlo v Prazáklade všetkého Bytia a vznikania úplne prítomné avšak ešte neuskutočnené ako už vyjdené.
11) Tento tretí verš má teda čisto podaný znieť takto: Všetko bytie vzišlo z tohto Prabytia, Ktoré je v Sebe Samom skrz naskrz večným Prazákladom Svojho Bytia. Svetlo, Slovo a Vôľa tohto Bytia vystavili zo Seba Samého Svoje najvlastnejšie Svetlo, Svoju pravečnú Myšlienku stvorenia do pevného viditeľného bytia a v celom večnom nekonečne nie je nič, čo by nebolo vzišlo z toho Prazákladu a tou istou cestou do zjavného a viditeľného bytia.
12) Kto teraz úplne pochopil tieto tri celkom jasne vysvetlené verše, tomu je verš 4. už sám sebou jasný.
4. V Ňom bol Život a ten život bol svetlom ľudí.
13) Rozumie sa už samo sebou, že Prabytie všetkého bytia, Svetlo všetkého svetla, Pramyšlienka všetkých myšlienok a ideí, Pratvar ako večný Prazáklad všetkých tvarov nemohol byť za prvé beztvárny a za druhé smrťou, pretože samotná smrť znamená vlastne pravý opak všetkého akokoľvek utváraného bytia. V tomto Slove alebo Svetle alebo v tejto veľkej Myšlienke Božej v Bohu a vlastne v Bohu Samotnom, bol teda najdokonalejší Život. Boh bol teda skrz naskrz v Sebe a zo Seba pravečný najdokonalejší Praživot a toto Svetlo alebo Život vyvolalo zo Seba bytosti a toto Svetlo alebo tento Život bolo svetlom a teda aj životom v bytostiach, z Neho vzišlých ľuďoch; a tieto bytosti a ľudia boli teda úplne obrazom Prasvetla, ktoré v nich bolo podmienkou bytia, svetla a teda aj života, úplne podobného večnému Prabytiu.
14) Keďže však Praživot Boží je a musí byť úplne slobodný, inak by to nebol vôbec život, ten istý život musí však byť rovnako vo stvorených bytostiach jeden a ten istý, inak by to tiež nebol život a ako taký by tiež nebol bytím, potom je teda až príliš jasné, že stvoreným bytostiam, ľuďom, mohol byť daný len úplne najslobodnejší život, ktorý sa musel sám cítiť ako úplný (neskrátený), ale práve z tohto pocitu musel tiež postrehovať, že nepochádza sám zo seba, ale že vzišiel len ako úplne rovnaký z Boha, podľa Jeho večne všemohúcej vôle.
15) Toto postrehovanie sa muselo vyskytovať vo všetkých stvorených bytostiach rovnako ako poznávanie, že ich život a bytie musí byť úplne podobné Bohu, inak by zasa nemali ani život ani nejaké bytie.
16) Ak však skúmame túto okolnosť dôkladnejšie, potom sa ukáže, že vo stvorených bytostiach sa musia nutne stretnúť dva pocity a to za prvé a predovšetkým pocit bohupodobnosti alebo Prasvetla Božieho v nich a za druhé práve z tohto Svetla však potom nutne aj pocit časového vzniku skrze Pravôľu Stvoriteľa.
17) Prvý pocit stavia tvora bezpodmienečne na úroveň Stvoriteľa a akoby vzišiel zo seba úplne nezávisle na večnom Prazáklade, akoby ho takpovediac uchopoval a niesol v sebe samom; druhý z prvého pocitu nutne vyplývajúci pocit života musí sa však stále považovať a posudzovať ako vyšlý z vlastného Prazákladu a až postupom času ako v sebe samom ako slobodne prejavený a teda na hlavnom Prazáklade veľmi závislý.
18) Tento upokorujúci pocit robí však prvý výsostný pocit rovnako na pocit pokory, čo je však pre výsostný pocit nesmierne a nevyhnutne potrebnou vecou, ako sa to celkom jasne ukáže ďalej.
19) Výsostný pocit sa celkom mocne bráni takému poníženiu a chce potlačiť ten druhý pocit.
20) Cez taký boj ale potom vzniká hnev a nakoniec nenávisť k Prazákladu všetkého bytia a z toho k nízkemu pocitu pokorenia alebo pocitu závislosti; tým sa však potom ochromuje a zatemňuje výsostný pocit a z Prasvetla vo stvorenej bytosti sa potom stáva noc a temnota. Táto noc a táto temnota potom už sotva spoznáva v sebe Prasvetlo a tak sa ako slepá a predsa pritom samostatná vzďaľuje od Prazákladu svojho bytia a vzniku a vo svojej zaslepenosti Ho nespoznáva.
5. A to Svetlo vo tme svieti, ale tma Ho nepojala.
21) Preto teda toto Prasvetlo môže svietiť v takej noci ako len chce; ale noc, ktorá síce vznikla tiež zo Svetla, nemá už poriadny zrak, preto nespoznáva ono Svetlo, ktoré tu prichádza do takej noci, aby ju pretvorila opäť na pravé Prasvetlo.
22) Takto som prišiel teda aj Ja ako večné Prabytie všetkého bytia a ako Prasvetlo všetkého svetla a života do sveta temnoty k tým, ktorí boli zo Mňa; ale oni Ma nespoznali v noci svojho zoslabnutého výsostného pocitu!
23) Tento 5. verš poukazuje totiž práve na to, ako prichádzam, podľa pôvodných spôsobov a vzťahov a v nich, ako celkom Ten istý, Ktorý som bol od večnosti, do tohto sveta Mnou a zo Mňa stvoreného a tento svet Ma nespoznáva ako svoje najvlastnejšie Prabytie.
24) Ale Ja ako Prazáklad všetkého bytia musel som veru zo Svojho pravečného Všesvetla vidieť, ako sa výsostný pocit ako Prasvetlo v ľuďoch neprestajným bojom stále viac matnel a slabol a teda sa ako životné svetlo tiež stmavoval a nakoniec celkom tak zatemnil, že by Ma ľudia, keby som k nim prišiel v podobe zo Mňa im danej nespoznali, aspoň veľmi mnohí nie, zvlášť keby som k nim prišiel načisto ako Deus ex machina (náhle sa objavený Boh) celkom neočakávane a nepripravene v obmedzenom ľudskom tvare a potom by som musel Sám Sebe pripísať, že by Ma ľudia, nepripravení na taký Môj príchod, nemohli vôbec spoznať.
25) Áno, to som zaiste vedel od večnosti a preto som dával cez mnoho tisícov prorokov, ktorí nestratili v boji Svetlo, predpovedať ľuďom už od prvopočiatku ich odlúčenosti odo Mňa až do Môjho uskutočneného príchodu, práve takýto Môj príchod a dal som presne označiť spôsob, ba dokonca miesto a dobu Môjho príchodu a pri Svojom uskutočnenom príchode som dopustil veľké znamenia a prebudil som muža, v ktorom sa ubytoval vysoký praduch, aby hlásal slepým Môj príchod a úplnú prítomnosť na Zemi.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ovce budú rozohnané

Ovce budú rozohnané - 23. 6. 2019 Minulú noc mi Pán ukázal vodcov mnohých cirkví, spolčených pre svoj vlastný blahobyt a udržanie sa. Poto...