štvrtok 30. septembra 2021

Peniaze a svet

Peniaze a svet - 23. mája 1842 popoludní

„Pane, či nemôže svet trvať bez peňazí? Zdá sa, že ty ako človek si sa nedotkol peňazí, ale mešec nosil stále len Judáš. A keď od Teba požadovali daň, prikázal si rýchlo Petrovi, aby ulovil rybu, v ktorej ústach nájde potrebný peniaz na zaplatenie!“

1. Áno, Môj Anselm H.-W., Môj svet veľmi ľahko, to jest svet pravej lásky; ale svetský svet zištnosti vôbec nie!

2. Pozri, robotníci chcú byť zaplatení, pretože inak by nemali nič, s čím by si mohli zadovážiť chlieb u peňazíchtivých pekárov (a títo u mlynárov a títo u sedliakov atď.).

3. Remeselník chce byť tiež dobre zaplatený, lebo inak by si nemohol zaobstarať náradie, ktorým by bol schopný niečo zhotoviť, a rovnako aj chlieb. Lebo terajšia chamtivosť ľudí nedá už chlieb zadarmo.

4. Obchodník a kramár chcú obzvlášť mnoho peňazí; lebo bez nich tiež nedostanú nič, aby mohli obchodovať. A bez peňazí nie je chlieb ani pre nich.

5. Aj tkáč chce peniaze, aj kováč, lebo bez peňazí nie je už takmer nikde chlieb, ani chlieb žobráka.

6. Štát chce veľmi mnoho peňazí, ako inak by vyplatil mnohých úradníkov a dal im chlieb za častokrát nie príliš ťažkú prácu, keby si ho nemohli zaobstarať za peniaze obdržané od štátu?

7. Môžeš teraz premýšľať ako len chceš; vo svetskom svete to v tejto dobe už na žiadny spôsob nejde.  Áno, vravím ti, teraz sú peniaze práve také nutné pre svet, ako som Ja pre Nebo. Lebo ako bez Boha nie je mysliteľná žiadna vec, tak aj teraz ako v každom čase nie je bez peňazí mysliteľne možný žiadny svet.

8. Každý svet žije a trvá zo svojho božstva. Ako všetky nebesia trvajú a žijú zo Mňa, tak trvá aj všetok svet z peňazí a žije z toho svetského boha.

9. Alebo či každý jeden nehľadá, ako to, čo ešte nie sú peniaze, ihneď spraviť peniazmi, aby sa boh sveta stal ešte mocnejším u každého osobitne ako aj vcelku?

10. Čo je teraz človek, ktorý by tomuto svetskému bohu, prinútený núdzou, nedržal dokonca domáci chrám? A pokiaľ to nečiní, do akých ťažkostí príde?

11. Aby sa však tomuto bohu verejne slúžilo so starostlivosťou a úzkostlivou správnosťou a presnosťou, ako Mne len veľmi zriedkavo bolo slúžené, boli postavené najnádhernejšie chrámy všetkého druhu ako burzy, banky, všelijaké pokladne a fondy.

12. Aj modlitebne sú a stoja už silno k službám tomuto bohu. Ja som pritom sotva už len podľa mena v nich niečím, lebo s bohom peňazí si teraz možno zakúpiť dokonca „nebo“ a „večný život“!

13. Ktorý človek teda chce teraz ešte lepšieho, mocnejšieho a pôsobivejšieho boha?

14. Ak si chceš vziať ženu, pozri, keby som aj viditeľne išiel s tebou do nejakého domu a prosil pre teba u nejakého svetského otca o ruku jeho dcéry, vravím ti, že nám obom ukáže dvere, keby nás dokonca nevyhodí, ak by sme sa proti tomu dosť silno neohradili.

15. Ty Ma však vôbec nepotrebuješ, ani pri sebe, ani v sebe, ale obráť sa na boha sveta. Keď si si ho privlastnil, potom už môžeš zaklopať, kdekoľvek chceš a budeš všade dokonca aj o polnoci vpustený.

16. Kde však teraz žije otec, ktorého všetky jeho dcéry nie sú väčšinou predajné za tohoto boha? Lebo vydané dcéry chcú ako ženy pravdaže aj jesť a byť pekne ošatené! Kde však teraz človek obdrží odev a chlieb bez peňazí?

17. Pozri, tak dnes nemôže už nikto žiť celkom bez peňazí! Áno, vpravde ti vravím: Keby som Ja Sám teraz prišiel do sveta ako kedysi do Betléma, musel by som tiež odniekiaľ vziať peniaze. A keby prišli opäť niekde traja bohato obťažení mudrci od východu, musela by matka Môjho tela zveriť zlato iste ihneď sporiteľni, aby som mal potom niečo v rukách a aby som mohol vo svete vyviaznuť so zdravou kožou a mal čo jesť.

18. Pozri, peniaze sú teda vo svete nutné pre svet, lebo sú bohom sveta.

19. Kto je však zo Mňa, tomu ľahko nebudú chýbať, lebo ich bude mať vždy toľko, koľko ich potrebuje, aby zaplatil svetu daň a hostinským útratu.

20. Kto však nie je zo Mňa, tomu nech slúžia stále peniaze. Ale peniaze mu raz tam (v duchovnej ríši) prinesú zlé úroky, aj keby ich mal na svete aj na sto percent uložené vo všetkých „modlitebniach“ sveta a mal naplnené všetky banky!

21. Vravím ti však: Vpravde, vpravde, Ja a peniaze sme dva najvzdialenejšie póly celej nekonečnosti!

22. To si dobre pamätaj a buď uistený, že Ja tých Mojich na Zemi predsa len som schopný veľmi dobre zachovať, aj keby nemali ani halier! Ty sa však drž Mňa, tak budeš večne mať život zo Mňa, tvojho Otca! - Amen.

preložené z češtiny zo zbierky Nebeské dary II.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ovce budú rozohnané

Ovce budú rozohnané - 23. 6. 2019 Minulú noc mi Pán ukázal vodcov mnohých cirkví, spolčených pre svoj vlastný blahobyt a udržanie sa. Poto...