nedeľa 1. augusta 2021

Neopustím vás ako siroty, prídem k vám

  Ján 14, 18.

​„Neopustím vás ako siroty, prídem k vám.“

19. januára 1844 večer.

Ako sa pozná v onej naznačenej dobe vplyv Ducha svätého? Vari v ľudsky-múdrych štátnych a vojenských zákonoch, alebo dokonca v početných cirkevných disciplinárnych zákonoch? Veru nie! Pretože základom nie som Ja, ale iba svetské výhody vládcov. Všetci chcú vládnuť, cisár, kráľ, knieža a od nich smerom nadol viac či menej každý. Istotne musí byť cisár, kráľ, knieža; ale nemajú byť kvôli panovaniu, ale aby cez ich vedenie boli národy privedené ku Mne. Ale takto ich panovník len odvracia odo Mňa, obracia ich ku svetu, robí ich slabými, nie silnými, aby ich potom mohol tým ľahšie ovládať v ich slabosti. Či je toto vplyv Ducha svätého, keď panovník nevidí vo svojich poddaných nič iného, než určitý druh nevoľníkov, ktorých jeho slovo môže zničiť kedykoľvek, keď ho len vysloví? Vládca má byť vládcom a tešiteľom svojho národa a má mu dávať zákony, ktoré sú vysvetliteľne odvodené od Mojich zákonov! Tak by sa stal dobrým vládcom a Duch svätý by pôsobil s ním, ako kedysi pôsobil s dôstojnými vládcami. Ale vo vynálezoch všemožných strojov, ktoré robia prácu ľudských rúk nadbytočnou, v nadmerných požiadavkách priemyslu, vo vytváraní preveľkých vojnových síl, večne nikdy nepôsobí Duch svätý! - To všetko bolo bežné aj v časoch Noema pred potopou vplyvom svetského ducha, čo je diabol v celej jeho celistvosti. Rovnako tak tomu bolo v Sodome a Gomore a v Babylone.

Kto by však chcel tvrdiť, že to spôsobil Duch svätý? Preto tiež nasledoval vždy po takom, svätému Duchu odporujúcom spôsobe konania mocný súd. Podobný som už aj teraz pripravil, aby som ukázal, že Môj Duch svätý nie je nikde prítomný v terajšom konaní sveta, a že preto tu tento svet stojí ako úplná sirota.

Nechám ich však ešte nejakú dobu stúpať, dokým dosiahnu správnu výšku k pádu. Potom bude nasledovať blesk od východu až do západu a v jeho svetle sa ukáže, koľko ich je vo svete! Keď však je tomu tak, kdeže sú tí, ktorých som nezanechal ako siroty? Vravím: Vyskytujú sa ešte tu a tam, ale sú teraz takmer vzácnejší, než diamanty v kráľovských korunách. Žijú proste, pokiaľ možno odvrátení od sveta; ich radosťou a predmetom ich rozhovorov som Ja! Lebo ústami prechádza to, čím je naplnené srdce. Títo vpravde nie sú sirotami; lebo Ja som medzi nimi a Sám ich učím. Oni stále počujú Môj hlas a poznajú ho ako hlas pravého Pastiera a nie ako hlas nejakého nájomníka, ktorého nenasledujú, pretože hovorí hlasom falošného proroka. Oni sú tiež tí, ktorým patrí Moje slovo. Nepotrebujú preto žiadnych učencov sveta, ani zákonodarcov sveta, ale iba pokorné, Mňa milujúce srdce. Kde to nájdem, pridám aj všetko ostatné, a to iste lepšie, než by to vynašiel svet. Vtedy bude všetko výsledkom vplyvu Ducha svätého a na svete už nebudú žiadne siroty. V pravde, v súčasnej dobe je len málo tých, ktorých sluch je prístupný Môjmu hlasu!

 

zo zbierky Výklad biblických textov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ovce budú rozohnané

Ovce budú rozohnané - 23. 6. 2019 Minulú noc mi Pán ukázal vodcov mnohých cirkví, spolčených pre svoj vlastný blahobyt a udržanie sa. Poto...