utorok 31. augusta 2021

Tri otázky Pánovi Ježišovi

v nedeľu 3. mája 1840.

1) Nechybuje rímsko-katolícka cirkev v tom, že odníma kalich laikom, hoci u Matúša 26:27 sa hovorí: "Pite z neho všetci?"

2) Má sa hostia uctievať?

3) Môžeme úplne veriť knihám Emanuela Swedenborga?

Na tieto tri otázky, ktoré ti boli predložené na zodpovedanie, dám pýtajúcim sa tri tvrdé odpovede, pretože sa pýtajú skôr, ako prišiel na to čas, a chcú si tým obohatiť svoje poznanie skoršie ako lásku ku Mne, ktorá predsa stojí vyššie ako všetko poznanie. Nezvažujú, čo je im predovšetkým potrebné. Dar múdrosti prichádza každému podľa stupňa lásky ku Mne, ktorá je ten pravý "chlieb" a ten pravý "kalich", alebo "Moje telo" a "Moja krv", o čom svedčia všetci proroci od Mojžiša až po Jána a od Jána až po Emanuela Swedenborga, a taktiež všetci proroci učení z Mojej lásky. (1.Korinťanom 10:4)

Vy vidíte Slnko v dažďovej kvapke a hovoríte: to je verný obraz Slnka, chýba mu len teplo. Ja však hovorím: Ľahšie je zohriať kvapku, ako vložiť dovnútra verný obraz takého veľkého Slnka. Pretože Ja činím to druhé, prečo potom vy nečiníte to ľahké prvé a preto sa pýtate tak popletene, či sa hostia má alebo nemá uctievať? - Či som vám všetkým už dostatočne nepovedal a neukázal, v čom spočíva pravé uctievanie (Matúš 22:37-40) a v akom pomere som Ja a hmota? (Matúš 6:24)

Čo teda chce vaša predčasná všetečnosť? - Nuž teda vedzte, čo chcete vedieť, a zapíšte si to za vaše tučné uši! - Oživte si vaše srdce a pozrite sa tam na Emauzy! (Lukáš 24:13-35) Keď som tam lámal chlieb, spoznali Ma učeníci aj bez kalicha a zahoreli láskou ku Mne. - Podobne robte aj vy! Požívajte chlieb v pravej, čistej láske ku Mne a nepohoršujte sa formou, na ktorej vôbec nezáleží, ale usilujte sa len o lásku a z nej rastúcu vieru a Ja Sám vám podám kalich plný Svätého Ducha, ktorý je Moja krv. (Ján 6:63; 14:15-21)

Víno kalicha je nápoj, v ktorom prebýva neviestkástvo v duchu každej nečistoty. (Efezanom 5:18, Ozeáš 4:10-11) A preto nelačnejte za ním a nechajte ho piť jedine sluhov, ktorí sú sami hrobmi nečistoty a ovlažujú si ním svoju neúrodnú pôdu kvôli zvrátenosti ich lásky (zameranej na hmotu namiesto na Ducha, okrem nemnohých výnimiek - poznámka prekladateľa), aby sa tým hocijaký plod, ktorý tam rastie, stal slobodným a kvitol ako slnečnica na hroboch nečistoty. (Zjavenie 17:4)

Len kalich, ktorý vám Ja podávam, je pravý kalich, v ktorom prebýva všetok Duch Pravdy a všetkého Života! Za ním žíznite! (Matúš 26:29)

Čo sa týka hostie pri večeri, je to chlieb pečený z múky, ako chlieb v Emauzách a rovnako je len hmotou, nemá život a nemôže dať život - ale je mŕtvy a dáva smrť. (Exodus 20:4)

Len ten, kto ho láme, žehná a dáva, má život a môže dať tento život všetkým, ktorí ho požívajú na znamenie pravej lásky, v živej viere z tejto lásky. Pretože tam, kde je vo vás pravá láska ku Mne, tam je tiež dar na znamenie. Kde však je dar, tam tiež nie je ďaleko Darca, ktorému jedinému prináleží uctievanie.

Preto hľadajte najprv lásku ku Mne, cez dobrovoľné zachovávanie prikázaní, potom vás dar osvieti a vy spoznáte Darcu v dare, zahoríte v láske k Nemu a budete uctievať Jeho veľkú svätosť.

Preto najprv milujte, potom sa stane dar spravodlivým, stane sa vám lampou, živým v chlebe. A až potom bude požehnanie Darcu v dare. A potom budete uctievať jeho svätosť v Duchu a v Pravde. (Ján 4:21-24)

Čo sa týka Emanuela Swedenborga, tak nech sa o to (pýtajúci) pokúsia, či budú aj oni schopní povedať niečo také bez Mojej múdrosti!

On bol Mnou prebudený a bol privedený Mojimi anjelmi do každej ich múdrosti zo Mňa, podľa stupňov ich lásky. A to čo hovorí, je dobré a pravdivé. (2. Timotejovi 3:10-17)

Ale Moja náuka a Moje živé slovo, ktoré k vám prichádza z Mojich úst cez lásku vo vás, stojí vyššie ako všetci proroci a všetka múdrosť anjelov! - Pretože láska je to prvé a najvyššie, až po nej ešte len prichádza múdrosť. (1. Korinťanom 13)

Kto teda má pravú lásku ku Mne, tomu bude v hojnosti daná aj múdrosť. Kto ale hľadá najprv pravdu bez lásky, ten nenájde nič iné, len klam a stane sa rozpolteným a nakoniec nebude vedieť, ktorý je vlastne ten pravý.

Preto najprv milujte a zanechajte všetečnosť, potom vzíde Slnko vo vás. - Amen! Amen! Amen!

Toto nech sú vám tri tvrdé odpovede z veľkej výšky odo Mňa, Jahveho (Ja Som). Amen.

preložené z češtiny aj nemčiny.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ovce budú rozohnané

Ovce budú rozohnané - 23. 6. 2019 Minulú noc mi Pán ukázal vodcov mnohých cirkví, spolčených pre svoj vlastný blahobyt a udržanie sa. Poto...