utorok 30. marca 2021

Ty si Peter, skala

 Ty si Peter, skala - vysvetlenie slov Pána Ježiša

"Ty si Peter, Skala, na tejto skale postavím Svoju cirkev a brány pekelné ju nepremôžu. Tebe dám kľúče Nebeského kráľovstva: Čokoľvek rozviažeš na Zemi, bude rozviazané i v Nebi a čokoľvek zviažeš na Zemi, bude zviazané i v Nebi!" (Matúš 16: 18-20.)

25. mája 1847

Čo sa týka týchto textov Písma, panuje ešte doposiaľ vo všetkých kresťanských obciach na Zemi ten najväčší omyl a domnienky; lebo takmer všetky bez výnimky sa držia viac či menej cirkevnej Petrovej skaly a domnievajú sa, že majú skutočné kľúče k Božiemu kráľovstvu a že ho môžu podľa chuti otvárať alebo zatvárať tým, ktorí chcú do neho prísť, to znamená, že namiesto porozumenia, ktoré v nich má byť skrze Ducha Božieho, môžu slovo evanjelia podľa ľubovôle podávať, komoliť (mrzačiť), zadržiavať, zakazovať, dávať za to ľubovoľné prikázania a k tomu ešte prikladať večné tresty a so svojimi prikázaniami zvádzať ľudí k mnohým hriechom, tieto hriechy potom podľa ľubovôle odpúšťať alebo zadržiavať a za určité pokánie dokonca udeľovať plnomocné alebo neplnomocné odpustky za všetky hriechy, alebo ich aj zadržiavať!

Keby tu mal niekto len atóm čistého rozumu, musel by kvôli Mojej Božskosti spoznávať, že Ja, ktorý som pri každej príležitosti hlásal jedine zákon všeobecnej bratskej lásky, nemohol som dať apoštolovi Petrovi, ako ani všetkým ostatným apoštolom takú plnú moc a také poverenie, ktoré sa predsa zjavne chová voči láske k blížnemu práve tak, ako nebo k peklu!

Kto dáva zákony, ten dáva aj súd. Je súd láskou? Veď aj preto som vzal na kríži všetok súd na Seba, aby ľuďom zostala jedine láska, ale či je táto láska mysliteľná tam, kde medzi dospelými bratmi je zriadená miliarda sudcovských stolíc a kamkoľvek sa človek pozrie, nevidí nič iného len zákony nad zákonmi? - Vari je to Peter, skala, na ktorej má byť postavená Moja cirkev, ktorá nemá byť nič iné, akou čistá láska a opäť láska?

Každý, kto Ma spoznáva a miluje ako Peter, je pravá skala, na ktorej môžem postaviť a aj vo všetkej vážnosti staviam a skutočne postavím Svoju pravú cirkev, pravú lásku a múdrosť zo Mňa. Ako však potom môže byť skalou nejaká veľká alebo malá obec pod nejakou vrchnou hlavou, kde si každý myslí a verí, čomu chce, kde jeden omieľa ústami nezrozumiteľné slová a takéto táranie predáva ako užitočnú modlitbu, druhý to zase preklína, smeje sa a posmieva sa tomu, tretí vystupuje ako sudca a všetko zatracuje do najhlbšieho základu pekla? Môže byť takáto obec a jej predstavený skalou, na ktorej je postavená Moja cirkev, ktorú brány pekelné nepremôžu?!

Ja som hovoril: Podľa lásky, ak sa budete navzájom milovať, ako Ja milujem vás, sa spozná, že ste vpravde Moji učeníci. - Lásku som teda dal ako jediné znamenie, podľa ktorého sa môže spoznať, či je niekto tá pravá skala, na ktorej je postavená Moja cirkev. (1.Petrov 2: 4-5.) - Ako potom má však byť súdna stolica, teraz taká rozmnožená medzi domnelými bratmi, znamením peklom nepremožiteľnej Petrovej skaly a Mojej, na nej postavenej cirkvi? - Ó, ty strašne slepá hlúposť ľudí tejto doby, ktorá sa považuješ byť nepremožená peklom, a zatiaľ si s tvojím konaním už dávno uprostred neho!

Keby som chcel založiť viditeľnú cirkev, bol by som povedal všetkým apoštolom a učeníkom: Vy všetci ste Petrovia. Lenže toto som až príliš rukolapne povedal jedine Petrovi, pretože on bol prvý, ktorý Ma spoznal podľa Mojej Božej prirodzenosti. On bol teda aj prvý, ktorému som dal v jeho viere a dôvere kľúče ku Kráľovstvu lásky k Bohu v srdci ľudí a z nej až ku pravej láske k blížnemu, ku ktorej však nikto nemôže dospieť bez predošlého poznania Boha, lebo predsa zaiste každý musí najprv Boha spoznať, aby Ho mohol milovať.

Táto láska k Bohu a k blížnemu je teda pravé Božie kráľovstvo, tá jediná pravá živá cirkev, ktorá je postavená na skale pravého poznania a z neho odvodenej pevnej a neochvejnej viery a dôvery, ktorú už pravdaže nemôže zničiť žiadne peklo, ale vonkajšie, všeobecné, obradné dielo nádhery a okázalosti domnelo nepremožiteľnej Kristovej cirkvi, na nejakej zlatej a striebornej Petrovej skale nie je práve tak cirkvou a Petrovou skalou, ako nie je peklo nebom alebo lajno svine diamantom. Či som azda niekedy povedal: Podľa zlata a striebra, drahokamov, drahocenných omšových rúch, podľa veľkej svetskej moci a najväčšej pozemskej vážnosti, podľa nádherných chrámov, zvonov a organov, podľa latinskej reči a ďalšieho podobného sa spozná, že ste Moji učeníci? - Vpravde, vpravde, niečo také som nikdy neoznačil ani nepredpovedal ako znamenie Mojej pravej cirkvi; hoci skrze Jána sa v Zjavení dobre hovorí o veľkej neviestke. Táto však predsa vari nie je Petrovou skalou?

Šimon Jonášov, ktorý bol pravým Petrom, povedal jednému, ktorého uzdravil s Mojím pravým Duchom v ňom: "Zlato a peniaze nemám, ale čo mám, to ti dám." (Skutky 3:6.) - Či by toto mohli dnes povedať o sebe a s dobrým svedomím bez toho, aby sa pred celým svetom nezosmiešnili, aj tí, ktorí chcú byť a mali by byť Petrovými nasledovníkmi v Ríme, biskupi v Anglicku, niektorí superintendanti v Nemecku a mocný patriarcha všetkých Grékov? Či azda aj oni nemajú žiadne kapsy, žiadne topánky a žiadne palice?

Ó pozrite, aký bol Peter a aká bola cirkev lásky postavená na skale jeho srdca a čo bol jej základ a ako sú teraz postavené všetky terajšie cirkvi a čo je ich základom? Myslím si, že to musí aj slepý chápať a aj vidieť, ak nepoviem že ten, ktorého oči sú predsa už dosť otvorené. Príde čas, keď sa ľudia budú všade modliť k Bohu v duchu a v pravde, a nie v Jeruzaleme a na hore Garizim. Takto to čítate aj v Písme. (Ján 4: 21-24.) Podľa toho je však potom duch, pravda, pravé poznanie, viera, dôvera a pravá láska k Bohu a k blížnemu v srdci každého jednotlivého človeka sama jediná pravá skala a potom Mnou Samým na nej živo postavená cirkev, ktorá jediná dokáže navždy vzdorovať peklu; všetko ostatné je však márnivé dielo ľudí a nestojí celkom a vôbec za nič a nedáva proti peklu ani tú najmenšiu ochranu, ak pritom chýba pravá skala a pravá a živá, v každom jednotlivom človeku postavená cirkev. Preto je tiež márnivá otázka: ktorá vonkajšia, viditeľná cirkev medzi mnohými, ktoré nesú Moje meno, je tá pravá? - Odpoveď na to neznie a naveky nemôže znieť inak, ako: Vôbec žiadna. - Jedine cirkev v srdci, ktorú som Ja zriadil, je jediná pravá a naveky bezpečná pred peklom. Všetko ostatné si vymyslel svet, patrí svetu a predo Mnou nemá večne žiadnu cenu.

Podľa toho treba aj kľúče k Môjmu kráľovstvu hľadať len v živej, jedinej pravej cirkvi, ale nikdy nie v nejakej cirkevnej obci alebo u jej predstaveného. Čo potom niekto z tejto svojej vlastnej, Mnou v jeho srdci postavenej živej cirkvi pre seba rozviaže alebo zviaže na zemi svojho prirodzeného života a života svojich bratov, to je rozviazané alebo zviazané aj v nebi, pretože táto jediná pravá cirkev je už vlastné samotné nebo, alebo ešte zreteľnejšie povedané: Čokoľvek niekto vykoná v tejto a z tejto svojej mocnej cirkvi lásky, to bude naveky vykonané aj v nebi.

Toto sú teda tie pravé kľúče k Nebeskému kráľovstvu, že Ma spoznávate ako vášho svätého najpravdivejšieho Boha a Otca, nadovšetko Ma milujete a vašich bratov a sestry milujete ako seba samých.

Ak je tomu u vás tak, potom ste úplne vybudovali tú pravú Petrovu cirkev a máte pravé kľúče k Nebeskému kráľovstvu; ale všetko ostatné je nula. Toto teda dobre pochopte a žite podľa toho. Amen, amen, amen.

(29. mája 1847 - pokračovanie)

Keby sa tu však niekto z vás pýtal na Petrovu skalu a povedal by: Áno, ak sa má brať táto skala takto čisto duchovne a má sa hľadať len jednotlivo v každom človeku a ak sa nemá rozumieť ani v predstavenom nejakej cirkvi alebo v celej obci, prečo tu teda Pán dopúšťa, že si obce po stáročia idú do vlasov a navzájom sa stále a stále čo najkrutejšie rozstrapacujú len kvôli pravej Petrovej skale, pretože každá obec pevne verí, že v nej má domov Peter - oná skala?!

Dôvod tohto dopustenia spočíva omnoho hlbšie, ako by sa to niekto domnieval na prvý pohľad. Nemá to byť pravdaže tak, ako to je, a predsa zase musí to tak byť, pretože všetko ostatné je ešte tak. - Abrahámovi bol pravý potomok prebudený duchovne bez zmyselnej súlože, rovnako tak bol splodený Ján (Krstiteľ), Mária a v pradávnej dobe sa také plodenia častokrát stávali a týmto spôsobom boli splodení niektorí proroci. Toto plodenie je pravdaže správne a ešte teraz sa nezriedka vyskytuje bez vedomia rodičov, ale to je spôsob nebeský a nehodí sa pre svet, ktorý tu však tiež musí byť kvôli možnej účasti na vykúpení. Čo iné tu potom zostáva, než ďalej ponechať svetu jeho zmyselný spôsob plodenia, a teda aj starý hriech vedľa úplného vykúpenia, aby každá zajatá prírodná duša mala nerušenú cestu do Kráľovstva milosti a zľutovania. Musia teda trvať aj vonkajší Petrovia, u ktorých aj deti sveta môžu správne dospieť, tak či onak.

Ako duchu vyhovuje len to, čo je jeho prirodzenosťou, tak aj svetu vyhovuje to, čo je jeho prirodzenosťou. - Tu je na pravom mieste príslovie, ktoré vraví: Rovné sa najradšej druží k rovnému. (alebo v slovenčine: Vrana k vrane sadá, rovný rovného si hľadá.) Bolo by tiež žiadúce aj od stromov a ostatných rastlín, aby namiesto kvetov a ešte mnohých iných, istým spôsobom obradných zjavov, prinášali radšej okamžite zrelé plody, ale táto vec už nejde inak, ak má byť všetko z veľkého okruhu bytia, čo je ešte najnižšie, privedené nahor a dospieť tu nakoniec k večnej slobode!

Tak musí byť tiež dopustené, aby vedľa onej jedinej správnej duchovnej cesty boli svetu ponechané aj jeho rôzne vedľajšie cesty a častokrát dokonca aj najkrikľavejšie bludné cesty, na ktorých by predsa len niekto mohol byť časom privedený buď tu alebo tam na správnu cestu. Či by azda mohli prváčikovia, ktorí sem prichádzajú zdola, byť ihneď pokrstení do jedinej pravej vnútornej cirkvi Ducha? To by nešlo práve tak, ako mať ihneď zrelý plod nejakého stromu bez predošlého kvetu.

Knieža noci a smrti musí mať teda vedľa pravej cirkvi, ktorá je postavená na Petrovej skale, aj svoju svetskú kaplnku, ale z tejto kaplnky vedie napriek tomu jedna cesta do pravej cirkvi a on nemôže zabrániť nikomu, kto by chcel prejsť z tejto kaplnky do pravej cirkvi, tak ako nemohol zabrániť vám, aby ste z podobnej kaplnky neprešli do Mojej pravej cirkvi a zostali v nej naveky.

Predstavte si však ako pravú cirkev Máriu a ako svetskú kaplnku Martu, ktorá robí mnoho hluku kvôli svetským veciam, zatiaľ čo Mária so svojou najlepšou časťou naslúcha pri Mojich nohách Mojej náuke, ktorá je jediná svetlom a životom a prijíma ju do svojho srdca. (Lukáš 10:38-42) Keď však bol ich brat už v hrobe, tu predsa plakaly obe rovnako a prišli ku Mne, aby som vzkriesil toho, ktorý ležal zabalený mŕtvy v hrobe a bol plný tlejúceho zápachu!!!

Lenže o tom už nič viac ďalej! - Myslím, že z tohto daru budete môcť celkom ľahko porozumieť, prečo sú vedľa tejto pravej Petrovej cirkvi v srdci dopustené aj vonkajšie cirkvi. Hovoriť o tom teda ešte niečo ďalšie by bolo tiež úplne zbytočné. Preto o tom dobre rozjímajte vo vašom srdci. Amen.

preložené z češtiny a nemčiny: Vysvětlení textů Bible.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ovce budú rozohnané

Ovce budú rozohnané - 23. 6. 2019 Minulú noc mi Pán ukázal vodcov mnohých cirkví, spolčených pre svoj vlastný blahobyt a udržanie sa. Poto...